Kundalíni jógával az egészséges gerincért

Az egészséges gerinc elhanyagolt, ugyanakkor lényegi része az egészséges életmódnak. A felnőtt lakosság jelentős része szenved valamilyen gerincfájdalomtól, ami jelentős hatással van az egyén állapotára úgy fizikailag, mint mentálisan. Annak érdekében, hogy elkerüljük a közvetlen fizikai hátfájdalmat, a gerinc karbantartása létfontosságú az egészséges testi, mentális és szellemi működéshez.

gerincjóga

Az egészséges gerinc megőrzésének titka

„A rugalmas gerinc tartja meg a teljes idegrendszeredet”. Yogi Bhajan

A gerinc túlzott feszültsége akadályozza a normális mozgást és az izmok elgyengülnek, amikor a mozgásuk korlátozottá válik. Ez merevséghez, rossz testtartáshoz, hátproblémákhoz, a mozgás korlátozottságához, az izmok, inak és szalagok sérülésének kockázatához és sok más egészségügyi komplikációhoz vezethet.

A fizikai test, különböző tevékenységek végzésére van megalkotva. Felnőttkorban a mozgásos tevékenységek köre jelentősen beszűkül. A gyerekek ritkán panaszkodnak (nem traumatikus) hátfájásra, mert sokat mozognak.

„ A kort a gerinc rugalmasságával mérik”. Yogi Bhajan

A hátfájdalmak, eltekintve a balesetektől, jellemzően nem egy okra vezethetők vissza, hanem kapcsolatban állnak a létezésed és a tudatosságod minden szintjével. A hátfájás általában különböző tényezők összjátékának a csúcspontja. Ez nem csak a gerincoszlopot és a környező izmokat érinti, hanem a mentális, érzelmi és spirituális valódat is.

Mit tehetünk?

A kundalíni jóga remek hatással van a hátra. A kundalíni jóga olyan gyakorlatokat biztosít számunkra, amelyekkel megőrizhetjük a gerinc rugalmasságát, segít fenntartani az egészséges hátat és a szervezetünket fiatalon tartja. A kundalíni jóga gyakorlatai megnyújtják a gerincet és fokozzák a gerincfolyadék áramlását, amely segít a környező izmok feszültségének enyhítésében és egyben javítja az agyműködést is.

A kundalíni jóga gyakorlása során sokat dolgozunk a gerinc rugalmasságával. Sok olyan mozdulatot használunk, amelyeket általában nem végzünk felnőttkorban. Használunk statikus nyújtásokat, egy sor dinamikus mozgást és áramoltatjuk az energiát a gerincünk mentén. Emellett megismerkedünk az energiamezőkkel és elsajátítunk olyan meditációs technikákat, amelyekkel kitisztítjuk az elménket és az érzelmeinket.

Mindezeknek a nettó eredménye az egészséges és fájdalommentes hát, és annak belátása, hogy jó lenne, ha ez így maradna!


Szeretettel várlak kundalíni-gerincjóga óráimon!

Időpont: szerdánként 18:00 órától

Helyszín: Shakti Jóga Stúdióban, IX: Budapest, Bakáts utca 5.

Bejelentkezés: 30/443-3421 vagy kybudapest@gmail.com


Figyelmeztetés:

A kundalíni-gerincjóga órákon történő részvétel nem helyettesíti az egészségügyi szakemberrel történő konzultációt. Ha magas a vérnyomásod, túlsúlyos vagy, vannak gerinc-vagy ízületi sérüléseid, akkor kérlek, kérd ki az orvosod tanácsát a jógaórán való részvétel előtt.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s