Meditáljunk együtt 40 napon át!

Év végi 40 napos bőség meditáció: Guru Nanak kincset érő meditációja az önbizalomért.

A Kapcsolódj hozzánk egy 40 napos meditáció által nyújtott kihíváson. Ez egy nagyszerű lehetőség Önmagad számára, hogy valami olyasmit tégy, ami pozitív átalakulást fog hozni fizikailag, érzelmileg, mentálisan és spirituálisan.
Előzetes jóga tapasztalat nem szükséges, bárhol és bármikor kapcsolódhatsz hozzánk!

A meditáció az egyik legősibb tudomány, ugyanakkor túl van téren és időn. Történelmileg a 40 napot szent időszakként ismerték fel. Az ősi tradíciók gyakran utalnak a 40 napra, mint arra a szükséges időre, amíg egy változás életbe lép. Valamit 40 napig végezve, képes létrehozni vagy éppen megtörni egy szokást. Azt gyakoroljuk, hogy arra szoktassuk a tudatalattit, hogy elengedje azokat a gondolatokat vagy szokásokat, amelyek többé már nem szolgálnak minket.

- 40 nap alatt megváltozik egy szokás,
– 90 nap megerősít egy új szokást és
– 1000 nap alatt egy szokás urává válsz.

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elküldhessük a meditációval kapcsolatos anyagokat.
info@shaktijoga.hu

40 napos sadhana

Ha úgy érzed szívesebben végeznéd együtt csoporttal, ezalatt a 40 nap alatt a Shakti Jóga Stúdióban (Budapesten és Szentendrén is) is kapcsolódhatsz hozzánk az órarendi órákhoz, hogy megtapasztald a közösség megtartó és felemelő erejét és megoszd tapasztalataidat. December 22-ig (hétfőtől-péntekig) a kundalíni jóga órákat ezzel a meditációval zárjuk. A gyakorlások alatt pedig olyan Ragyogó testre és az Aurára ható krijákat választunk, amik megtámogatják a meditáció hatását.

Látogasd meg weboldalunkat a részletekért!
http://shaktijoga.hu/shaktijoga.hu/40_napos_meditacio.html

Kapcsolódj hozzánk a Facebookon itt:
https://www.facebook.com/events/1567098810188098/?ref_newsfeed_story_type=regular

Szeretettel várunk óráinkon és ezalatt a gyönyörű kihívásokat rejtő izgalmas utazáson!
Navnihal Kaur és Ambrus Zoltán Navraj Singh
Szat Nam!

Breathwalk: kalandozások az elme ösvényein Szentendrén 2014.11.23-án 09:00 órától

A légzés és a járás a két legtermészetesebb dolog, amit végzünk. A Breathwalk a légzést, a gyaloglást és a meditációt integrálja egy meghatározott gyakorlat sorozatban és ily módon megteremti a vitalitást a gyakorló számára.
Amellett, hogy jól átmozgatja a testet, a Breathwalk lehetőséget ad arra, hogy ellenőrzésed alá vond a hangulatodat, megválaszd az energiaszintedet és hogy megválaszd a mentális állapotodat.

Breathwalk könnyen megtanulható. Csatlakozz hozzánk, és tapasztald meg, hogy egy Breathwalk óra miként ébreszti fel a testet, a szellemet és a lelket.

Szívritmus

Azonnali és erőteljes hatással van a szív- és érrendszerre. Kutatások támasztották alá, hogy a szívritmus és a keringés egyedi mintázatait a Breathwalk képes megerősíteni.

A Breathwalk képes a mély struktúrákban, sejtszinten megváltoztatni az emberi test alapvető ritmusát és megteremti a fizikai és mentális egészség lenyomatát. Ugyanúgy, ahogy az aerobic jellegű testmozgás megemelt szívverési mintát hoz létre, amely segít a szervezetet az oxigénfelvétel kezelésében, úgy a Breathwalknak is létrehoz egy jellegzetes egyedi mintázatot. A Breathwalk mintázata azt mutatja, hogy a légzés rövid idő alatt egy széles frekvenciatartományon halad át, ami elősegíti a biológiai rugalmasságot. A biológiai rugalmasság viszont fontos hatással van a fizikai és mentális egészségre, mert azt tükrözi, hogy képesek vagyunk visszanyerni a rugalmasságunkat, képesek vagyunk a stresszes helyzetekből helyreállni.

A Breathwalk serkenti a rugalmasságot, megnöveli a kapacitásunkat, a kifinomultságunkat, a hatókörünket és mindezt a tudatosság hatókörébe emeli. És a tudatosság egy újabb dimenziót ad a vitalitásnak, ami túlmutat az egyszerű testgyakorlaton.

Vizuális fókusz

A Breathwalk gyakorlásával drasztikusan megváltozik a belső látás képessége, annak a módja, hogy mennyire látjuk tisztán a dolgokat. A Breathwalknak képes felszabadítani a belső feszültség mintázatait és ily módon felszabadítja a belső látásunkat. A tudomány bebizonyította azt, amit a jóga hagyománya régóta tanít. A szemünk és az agyunk között út kétirányú. Az agyunk befolyásolja azt, hogy mit vagyunk képesek meglátni, és az amit látunk befolyásolja az agyat. Azáltal, hogy az agyat a Breathwalkkal befolyásoljuk, betekintést nyerhetünk a belső világunkba és a külvilágra vonatkozó rálátásunkra. Megnyitjuk az utat az erősebb és gazdagabb kapcsolatokra.

Izomtónus

Négy fő testi jellemzője van az általános testi egészségnek.

  • Rugalmasság és képesség a sokféle mozgásra.
  • A test egymással ellentétes izmai közel azonos erővel bírnak
  • Az ellentétes izompárok kiegyensúlyozzák a tartást mozgás közben
  • A koponya és a gerinc alsó szakaszának az izmai, amelyek koordinálják a légzést, össze vannak hangolva.

Kutatások támasztják alá, hogy a Breathwalk, segít a test rugalmasságának, az izmok kiegyensúlyozásának valamint a helyes testtartás elérésében. Van néhány dolog, ami kibillenthet a koponya-medence egyensúlyából, ilyenek lehetnek pl, fejsérülések, ostorcsapás effektus, hosszan tartó feszültség, rágás és állkapocs problémák, kábítószer fogyasztás. Azt találták, hogy a Breathwalk a legtöbb esetben korrigálja ezeket a problémákat, ahogy fokozatosan helyreállítja a teljes és helyes mozgást.

Agytevékenység

Pozitronemissziós tomográfia (PET Scan) vizsgálatok a Breathwalk során 70-80%-os növekedést figyeltek meg a jobb agyfélteke falcsonti (parietalis), és halántéki (temporalis) részén, a végrehajtó figyelmi funkciókon és az agy mindkét oldalán a prefrontális lebenyben. A kutatások fokozott tevékenységről számoltak be az agykéreg insula részén és nagyobb integrációt mutatott az agy két féltekéjének több területe.

A kutatás arra mutatott rá, hogy a légzés kismértékű megváltozása is megváltoztatja az agy azon területeit, amelyek a kognitív funkciókkal, az ítéletekkel és az érzésekkel, valamint a nagyobb izmokkal és mozgásokkal kapcsolatosak. Ha rápillantunk a leginkább aktivált területekre, azt találjuk, hogy a Breathwalk után hatékonyabban vagyunk képesek a figyelmünket összpontosítani. Jobban tisztában vagyunk a belső folyamatainkkal és a gondolatainkat és érzelmeinket egy finomabb kontextusban vagyunk képesek feldolgozni.

Hangulatváltozások

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a szorongás és a depresszió enyhe és közepes formáit jól lehet kezelni egy jól megválasztott Breathwalk programmal. A Breathwalk hatékonyan működik a negatív hangulatok csökkentésében és a pozitív hangulatok elsajíátításában és megerősítésében. Azok a pszichés változások, amiket a Breathwalk létrehoz, fokozatosan építenek egy könnyen elérhető és stabil alapot a pozitív hangulatokhoz.

Szeretettel várlak egy vezetett séta meditációra, melynek során megismerkedünk a kundalíni hagyományból eredő Breathwalk meditációs technika alapelveivel és hatásmechanizmusával.

Időpont: 2014.11.23 09:00-10:00 óra

Ár: 1500 Ft/fő

Helyszín: Szentendrén a Bükkös patak menti játszótér (Szegedi utcai játszótér) Itt lehetőség van autóval is leparkolni. A Bükkös patak menti tanösvényen fogunk gyakorolni.

Öltözködés: az évszaknak megfelelő kiránduló ruha

Korosztály: erre vonatkozó megkötés nincs, gyerekeket is lehet hozni, abban az esetben, ha képesek a csoporttal együtt haladni és a meditációt tiszteletben tartani. Jól nevelt kutya is hozható, viselkedéséért a gazdája felelős.

Bejelentkezés: 0630-44-33-521 vagy kybudapest@gmail.com

Csatlakozz az esemény Facebook oldalához:

https://www.facebook.com/events/294412234083136/?ref=2&ref_dashboard_filter=calendar

Sat Nam!

Ambrus Zoltán

Navraj Singh

Kundalíni jóga fejfájásra

A jóga tudománya szerint a szemöldök hatással van az agyban lévő idegek egyensúlyára. A stressz kezdeti feszültsége a szemöldökben jelenik meg. A szemöldökben jelentkező stressz arra utal, hogy az agyi idegek elfáradtak, ami előjele lehet a fejfájásnak. Ilyenkor hasznos lehet néhány mozdulattal hideg vizet locsolni az arcunkra.

A következő gyakorlatról azt tartják, hogy serkenti az agyat és enyhíti a fejfájást:

Feküdj le a hátadra. Nyújtsd ki a kezeidet a földön a fejed fölé és terpeszd szét a lábaidat.

Belégzésre ülj fel, nyújtózkodj előre és érintsd meg a kezeiddel a talajt a lábaid között.

Kilégzésre dőlj vissza a hátadra.

Folytasd 26 alkalommal

(Figyelmeztetés: ha hátproblémáid vannak, konzultáj az orvosoddal, mielőtt elkezdenéd a gyakorlatot)

Forrás: Aquarian Times, Spring 2004

Meditáció a stressz enyhítésére

Ez egy hatékony pránajáma meditáció a stressz elengedésére.
Ha este végzed, kimossa a stresszt a testedből és az aurádból; eltölt nyugalommal, lecsendesít, kiegyensúlyoz és feltölt pránával.

Yogi Bhajan gian mudra

Testhelyzet: ülj kényelmes meditációs pózban egyenes gerinccel, enyhén behúzott állal, mellkas kihúzva, kezek Gyan mudrában vagy más kényelmes mudrában.

Szemek: csukd be a szemeidet és összpontosíts a légzésedre.

Légzés: lélegezz be orron keresztül 8 egyenlő szakaszban. Lélegezz ki az orron át egy mély és erőteljes kilégzéssel

Idő: 11 perc

Végén: mély belégzés, tartsd bent a lélegzetet 5-10 másodpercig. Kilégzés. Mély belégzés, tartsd bent a lélegzetet 15-20 másodpercig és körözz a vállaiddal. Kilégzés. Mély belégzés, tartsd bent a lélegzetet 15-20 másodpercig és körözz a vállaiddal olyan gyorsan, ahogy csak bírsz.

Kilégzés és lazíts.

Forrás: Vitality and stress

Pránajáma – a helyes légzés művészete – kriya és meditáció 2014. szeptember 3-án szerdán 17 órától az A Központban.

A kundalíni jóga annak a tudománya, hogy egyesítsük a végest a Végtelennel és annak a művészete, hogy megtapasztaljuk a Végtelent a végesben.

A prána energia: az élet szelleme bennünk és körülöttünk. „A prána a legerősebb és a legkreatívabb dolog, amit az Isten megteremtett, mert a pránából ered az élet”. „ A lélek rezeg. A lélek lélegzik. A prána addig jön, amíg a lélek itt van.”„Az Isten prána. Élet. A lelkednek táplálékra van szüksége. Éhes. Szüksége van arra, hogy tápláld, az étrendje a prána, amely a levegőn keresztül érkezik és a bensődet gazdagítja.” Yogi Bhajan

Az órán való részvétel nem igényel előzetes jóga tapasztalatot.

Szeretettel várlak,
Navraj Singh

A Központ: Budapest IX.ker.Páva u./Tompa u. sarok